Saturday, January 21, 2012

#ceritapendek : cuci mata

GILA.

MasyaAllah, penat GILA, tapi saya SUKA dan gembira mungkin.

Alhamdulillah thummal hamdulillah.
Alhamdulillah, hari ini dapat meluangkan masa dengan keluarga, daripada pukul 10.00pagi sampai 6.00petang,  berjalan-jalan di sekitar Kuala Lumpur. Secara spesifiknya, di sekitar kawasan Jalan Bukit Bintang. Dari pagi tu, pergi Pavilion, Times Square, Metrojaya, BB Plaza, makan di kedai pak arab>>Hadramaut, pergh, macam shopping marathon je. =="

Masa jalan-jalan tu, (kitaorang memang jalaaaaaaaaaaaan je guna kaki nak pergi dari shopping mall ke shopping mall yang lain. takdaq guna train ke apa) memang nampaklah kan telatah, perangai, gelagat pelbagai jenis peringkat pelbagai manusia. Huhu. Sampai tak larat nak tengok manusia-manusia yang ramai tu pun ada. Kelihatannya umat Islam sudah makin parah keadaannya. Di sinilah tanggungjawab seorang da'ie (kita semua) untuk mengajak mereka ke arah kebaikan. :'( (terkena pada diri sendiri, Astaghfirullah.apa pengorbanan dan usaha yang sudah aku lakukan untuk umat ini ?:'( )
Sebelum ni duduk terperap je kat puncak alam tu, tak pernah tengok suasana SEBENAR di luar sana. Bila dah sampai, baru ana tahu, betapa paraaaaaaahnya umat kita.
Moga Allah beri kekuatan untuk diri ana dan antum sekalian untuk menyebarkan dakwah kasih sayang kita kepada orang ramai, insyaAllah. Mari kita sama-sama mohon kekuatan dari-Nya.

"Hendaklah ada di antara kalian segolongan umat yang menyeru kepada kebajikan, menyuruh kepada yang ma'ruf dan mencegah dari yang munkar. Mereka itulah orang-orang yang beruntung"(Ali Imran: 104)


"Kalian adalah umat terbaik yang dilahirkan bagi umat manusia, menyuruh kepada yang ma'ruf dan mencegah dari yang munkar dan beriman kepada Allah" (Ali Imran: 110)





2 comments:

hana uwais said...

huhu..beshnyeee g jalan! jelous3... kih3.. anyhw TRUE! ...Question given are truely a big bang on the door.

UK said...

HEHE.
Hana Uwais pi lah jalan-jalan kat mesir. Lagiiii best. ^^