Monday, November 7, 2011

Eiduladha 1432H

Assalamualaikum.

Eidun Sa'id!

Raya tahun ni macam best pula , hoho. Alhamdulillah.

First, sebab ada perjumpaan besar dengan family "NGAH MANTEK". Lebih kurang 500 orang kot yang datang, pheww. alhamdulillah, dapat pereratkan silaturrahim dan ukhuwah di situ :)

Second, sebab dapat jumpa kakanda hati, Harritz Mukhtadi. Hehe. Hensem dan comel sangat! Umur dia baru 4 bulan ya, hehe.

Hope you will be a good leader one day, insyaAllah!

Tadi sempat tengok cerita "Papadom" dengan emak. Huh, memang best cerita tu. Boleh buat orang menangis. 
Betapa bapa (lakonan Afdlin Shauki) dia sayang sangat kat anak dia sampai monitor/ngintai anak dia kat campus dari segi social life dan segalanyalah. Hmm, sebenarnya kita ni kena beri didikan agama pada anak-anak sejak kecil. Jadi dia akan faham dan amalkan bila besar nanti, insyaAllah. dan ibubapa juga kena sentiasa ambil tahu perkembangan anak-anak sampailah dia besar panjang. Emm (",)

Dan ana nak wish terima kasih sangat-2 pada mak ayah sebab bagi didikan agama pada ana, long and adik. wuuuuu~ terima kasih mak ayah sebab belikan majalah asuh, bukannya majalah ujang atau yg tak bermanfaat. terima kasih mak ayah sebab paksa kitaorang solat masa kecik-2 dulu sampai sekarang alhamdulillah tak pernah tinggalkan solat :') , terima kasih mak ayah sebab sebab tiap-2 hari hantar kitaorang pergi taski abim al-furqan & al-hidayah ipoh, terima kasih mak ayah sebab selalu bawak kitaorang pergi masjid dengar ceramah sama-2 masa kecik-2 dulu, terima kasih terima kasih terima kasih sangat-2. tak terkata banyaknya jasa mak ayah pada kami :'( jazakumullah khairan kathira. moga Allah membalas jasa kalian dengan syurga yang penuh kenikmatan :')

Kadang-kadang kita kena tengok balik zaman dahulu kala supaya kita dapat bersyukur dengan apa yang kita ada dan dapat selama ini. Dan insyaAllah itu juga boleh jadi kekuatan untuk kita bantu, tolong kawan-kawan yang lain yang tak dapat merasa apa yang kita pernah rasa.

Moga Allah redhai kita.


1 comment:

Faiqah Umaira said...

Bak kata orang Melayu, "Melentur buluh biarlah dari rebungnya"