Wednesday, June 1, 2011

bumer~

Makluman: Bahasa yang digunakan di dalam entri kali ini adalah sedikit kasar. Harap maklum. Terima kasih. *Dah lama ada dalam draft, cuma tak ter-publish-publish lagi*

Bismillahirrahmanirrahim.

29052011
Hari ni dah hari ke-8  ada kat sini, UiTM Bukit Mertajam, Pulau Pinang. Homesick? Alhamdulillah takde sangat. Alhamdulillah dapat kawan2 yang baik dan happening :)
Minggu pertama duduk di sini dah kena torture dengan seniors~ haha. tapi, tak kisah pun, sudah biasa bhaa.
Hari Ahad haritu ada pendaftaran kolej, hantar beg, kemas barang. Dapat kolej kristal, aras 3, nombor 11, bilik B. Rakan sebilik : hanisah, diana, wanaa. Lagi satu bilik, husna, wani, maisarah, dan lagi sorang tak ingatlah nama dia, huhu.
Serius, masa ni rasa berdebar-debar juga lah. Dan rasa macam tak percaya kita dah nak duduk jauh dengan family. Mak, thanks a lot lah sebab tolong la banyaak sangat. Hanya Allah yang mampu balas jasa mak :') Ayah pun, terima kassihhhh! Semoga Allah memberkati kalian berdua.
Emm, malam-malam tu ada taklimat pendaftaran akademik. Macam complicated gila bila dengar orang tu terangkan. Esok baru ada pendaftarannya. Malam tu tidur pukul 1.00pagi kot yop oii. Haha. Lepas tu kena bangun pukul 5.00 pagi ==" Tapi kita tidur lebih kurang pukul 2.00-3.00 pagi, ngehe.

Isnin, 23052011
Pagi2 tu ada pendaftaran akademik. Lama gilaaa kena tunggu. Yelah , ada 3000 student kut yang nak mendaftar ==" Sabo jelah. Petang tu ada senam seni. Haha, best-lah. Tapi, abang yang conduct senam seni ni sporting gila, kih3. Kita pun tak boleh nak buat gaya tangan yang "lembut" tuh. Aduhh. Yang paling kita tak suka lah pasal MDS ni, perjalanan aktiviti dia macam tergesa-gesa. ESPECIALLY, Waktu MAKAN dan SOLAT!! "cepat2, ada lagi kawan kamu yang belum makan lagi nih." ==" Sampai nak tercekik-cekik bila tengah makan tu semata-mata nak blah cepat2 untuk bagi tempat kat kawan lain.


No comments: