Wednesday, May 11, 2011

UiTM - - - - - -

Assalamualaikum :)

Nak share something :) Alhamdulillah, dapat course asasi sains di UiTM - - - - - - . (em, rasa kekok pula nak ber-blogging ni, huhu)

Lepas bincang-bincang dengan mak dan ayah, akhirnya keputusan yang telah disepakati adalah me is going to UiTM, not Matrikulasi, insyaAllah.
 Semoga pilihan ke UiTM ini adalah pilihan yang terbaik untuk diri saya :')

Lepas tu, mulalah download segala benda borang-borang kat laman web UiTM. Untuk pengetahuan semua, UiTM hanya paparkan semua borang, surat tawaran dan lain-lain dekat laman web UiTM sahaja. Jadi , memang banyak kerjalah kena buat + habis ink printer, hhuuhu. Apa-pun, susah-susah dahulu, senang-senang kemudian :)



Adalah juga search blog pelajar UiTM negeri - - - - -  untuk tahu kondisi, fasiliti, peraturan dan semuanyalah kat UiTM. Macam menarik je bila baca entri mereka. Tapi, kadang-kadang rasa berdebar-debar juga. Yep. Sebab ini first time bakal berjauhan dengan parents lebih daripada seminggu, huhu. Dan juga mungkin bakal menemui pelbagai cabaran yang baharu dan yang lebih power. Jadi , untuk menghilangkan perasaan saspen, cuak tu, cubalah dekatkan diri kepada Allah. Allah kan ada? Jadi, buat apa nak takut? Huhu.
Dan juga kenalah buat persiapan awal-awal sebelum ke IPTA.  Misalnya, persediaan dari segi Rohani, Mentaliti, Fizikal, dan lain-lain.

Paling "takut" adalah culture shock. Mohon Allah perkuatkan diri ini dan juga mohon doa daripada sahabat-sahabat ya. Hope akhowat SMAH dan akhowat rangkaian MUSLEH yang lain (termasuk diri ana) boleh menjadi Qudwah Hasanah kepada diri kita dan juga kepada orang lain. Tak kiralah kita dicampakkan ke mana pun, just be yourself dan 'izzah-lah dengan Islam. Tegakkan Islam dalam diri, maka tertegaklah Islam di muka bumi! InsyaAllah.

Akhirul kalam, jagalah diri, jagalah iman, jagalah hati :) Bak kata Ummi Ina, Istiqamah ya!
Fi amanillah.
Assalamualaikum~

No comments: