Friday, August 27, 2010

7-belas

subhanallah. 
saya sudah tua. 17 tahun sudah pada hari ini, inshaAllah.
subhanallah, subhanallah, subhanallah.
17 tahun sudah diri saya pada 17 ramadhan 1431H.
pukul 12.24 pagi, saya pergi kat luar rumah, nak tengok bulan.
ehh, tak nampak bulan.
tiba-tiba dengar macam ada bunyi jatuh.
subhanallah wa alhamdulillah, rupa-rupanya hujan :)
Hujan itu rahmat Allah Ta'ala.
dah 17 tahun. saya. 

cukup ke amalan yang saya buat selama ini?
saya rasa masih tak cukup.
banyak lagi benda yang saya belum buat.
inshaAllah akan saya istiqamah dalam meningkatkan amal ibadah kepada-Nya.
anda pun sama tau :)
kita sama-sama tambahkan iman kita ya ;)

ya Allah, terkesan dengan sms daripada seorang sahabat, Sakinah yang baru diterima sebentar tadi :
"Moga dalam iman cuz this is sebahagian nikmat from Allah. 
As the moonlight shine in ramadan, may Allah open the heaven to shower u with lots of taufiq and hidayah.
Moga Rasulullah menjadi qudwah dalam diri. I love you because of Allah. Uhibbuki fillah.
Hope we success for Islam :) ".
Amin amin amin ya rabbal 'alamin.

No comments: