Sunday, November 12, 2017

Fikir positif

Alhamdulillah
Bila kita selalu fikir dan kata benda yang positif, everything gonna be well, in sha Allah.
Tak kisah lah apa yang orang lain nak kata benda negatif tapi pasakkan dalam hati supaya sentiasa positif, doakan saja moga kita semua sama sama mendapat hidayah dan taufik dari Allah.

Setiap apa yang kita cakap dan fikir akan pengaruhi minda kita dan juga action kita tanpa kita sedar. fikir positif jauhi negatif. Jalan lurussssss saja! 🤗

Berfikirlah dengan hati yang besar, fikiran dan matlamat yang jelas dan besar. Tidak cukup sahaja dengan fikir, kita kena lah lebihkan doa kita mohon bantuan pertolongan dari Allah. Takkan baru minta sekali, kemudian bila doa tak makbul terus tinggalkan doa dan berburuk sangka dengan Tuhan?

Bersabarlah duhai hati. Tambahkan doamu tiap tiap hari dengan sebutan doa yang Ikhlas dari hatimu.. kerna setiap apa yang bakal yang kau lakukan adalah suatu perkara yang amat besar. Bergantunglah hanya kepada Allah. Yakinlah yang Allah sentiasa menjaga setiap hambaNya dengan sebaik-baik penjagaan.

Jangan mudah berburuk sangka dengan Tuhan! Kalau ada rasa macamtu, bersegeralah istighfar dan isti'adzah minta perlindungan dari Allah supaya dijauhkan dari fikiran yang bukan-bukan. Kerna kita Hamba Dia yang sungguh lemah.

Terus kuat wahai diri.
Stay positive.

Love.


#notahatinns

No comments: